Nog 1 week tot de Singelloop

Gepubliceerd op: 23-09-2016

Op 2 oktober staat Breda weer in het teken van de Bredase Singelloop. Een mooi evenement voor ervaren en minder ervaren hardlopers. Als het goed is heb je al een goede trainingsopbouw gehad de laatste maanden. Maar hoe ziet nou een laatste week voor de halve marathon eruit?

Een week van de halve marathon
Loop in deze laatste week voor de halve marathon op dinsdag en donderdag nog dertig minuten hard. Je zou dit kunnen aanvullen met nog twee wandelsessies of fietssessies op maandag en woensdag. Het is raadzaam om te zorgen dat je goed hersteld, een massage kan hierbij helpen. Pijntjes etc kun je laten behandelen door een ervaren sportfysiotherapeut. 

Twee dagen voor de start van de halve marathon
Focus ligt hier op de voorbereiding. Stel een lijst op met wat je allemaal nodig hebt voor, tijdens en na de halve marathon. Denk hierbij aan kleding, schoenen, voeding en accessoires als veiligheidsspelden, vaseline om schaafplekken tegen te gaan, evenementinformatie en (mocht je deze al in je bezit hebben) startnummer. Je kan er voor kiezen om rust te houden, een rustig loopje van twee a drie kilometer mag ook.

Dag voor de halve marathon
Hou je deze dag rustig en probeer goed te slapen. Vanwege de zenuwen kan dit laatste lastig zijn, maak je daarom niet te druk als je niet snel in slaap valt.

Dag van de halve marathon!
Probeer ruim op tijd voor de start aanwezig te zijn. Vandaag is niet de dag om te haasten, plan overal voldoende tijd voor. Ga je met het openbaar vervoer naar de wedstrijd? Neem een of twee treinen of bussen eerder ivm vertragingen of omleidingen. Doe een lichte warm-up op het terrein. Ontwijk de drukte en ga ruim op tijd naar het startvlak toe. Richt jen meteen na het start schot op je eigen schema. Laat je dus niet op jutten door andere lopers. Loop je eigen wedstrijd.

Fysic Fysiotherapie & Training wenst je succes met de Bredase Singelloop

Fysic Fysiotherapie & Training samen werken aan uw herstel