Etalagebenen verhelpen in Breda, daar kan Fysic Fysiotherapie & Training u bij helpen. Door middel van lopen, fietsen, spierversterkende oefeningen en indien nodig het aanpassen van uw looppatroon. In het trainingsschema nemen we ook oefeningen op die u zelfstandig thuis kunt doen, zo proberen we uw klachten sneller te verlichten. Wilt u meer weten over de mogelijkheden van het behandelen van etalagebenen in Breda? Neem dan gerust contact met ons op.

Wat zijn etalagebenen?

Etalagebenen is de term die in de volksmond wordt gebruikt voor ‘claudicatio intermittens’. Door een vernauwing in de slagaders wordt er te weinig zuurstof aangeleverd naar de spieren toe. Dit geeft een vermoeid en pijnlijk gevoel in de benen.

Hoe ontstaat de vernauwing in de slagaders?

De vernauwing in de slagaders ontstaat door aderverkalking die zich met de jaren ophoopt. Op de plaatsen van de ophopingen kan minder bloed doorstromen. Ook kunnen er stolsels ontstaan doordat het bloedvat beschadigd is en door de trage stroomsnelheid van het bloed. Bij inspanning hebben de spieren meer zuurstof nodig, wat belemmerd wordt door de opstopping. Zaken die aderverkalking kunnen veroorzaken of versnellen zijn:

• Roken
  • Diabetes of verhoogde cholesterolwaarde
  • Overgewicht en/of een slecht eetpatroon
  • Tekort aan lichaamsbeweging
  • Erfelijke aanleg en leeftijd

Het laten behandelen van etalagebenen in breda

Last van etalagebenen? Het is niet nodig om nog langer met pijn en ongemak rond te lopen. Fysic Fysiotherapie & Training stelt een perfect advies op en een trainingsschema dat speciaal is aangepast op uw conditie en een optimaal resultaat geeft.

Neem vrijblijvend contact met ons op of plan direct een  online afspraak.